Home Entertainment Frustrarea bucătarilor de restaurant generată de cereri specifice

Frustrarea bucătarilor de restaurant generată de cereri specifice

de Arseni Ana
Cererea care frustrează bucătarii de restaurant și de ce

Cererea enervantă pe care niciun bucătar de restaurant nu vrea să o audă

Bucătar în timpul programului la restaurant FOTO Unsplash

Una dintre cele mai frecvente situații neplăcute în restaurante este când un client încearcă să modifice un preparat până la punctul în care devine de nerecunoscut. Cererea enervantă pe care niciun bucătar de restaurant nu vrea să o audă se referă la astfel de adaptări excesive, care perturbă fluxul bucătăriei și testul creativității chef-ului. Aceste cerințe pot transforma orice masă într-o provocare nedorită pentru cei care au grijă ca experiența culinară să fie perfectă.

Unii clienți nu țin cont de eticheta culinară atunci când ies la restaurant, crezând că plata meniului le garantează tratament special. Este una să ceri o simplă ajustare, dar alta să soliciti schimbări radicale într-un fel de mâncare, lucru care îi deranjează pe bucătari.

Rocco Carulli, bucătar executiv și proprietar al restaurantului R House din Miami, afirmă că își dă seama imediat de intențiile clientului din tonul cererii. „Nu cererea în sine e problema, ci modul în care e formulată,” a explicat el. „Când cineva spune *‘Pot doar să…’, înseamnă adesea o aventură culinară neprevăzută.”

Modificările simple referitoare la alergii sau diete sunt acceptabile. „Ne adaptăm, mai ales pentru nevoile alimentare,” spune Carulli. „Scopul nostru este ca fiecare să se bucure de mâncare.” Există însă o diferență între o solicitare rezonabilă și una care îi tulbură pe chef-i.

„Când modificările devin un joc de Jenga culinar, consistența, timpul și gustul suferă,” a spus el. „Dorim să facem clienții fericiți, dar când un preparat ajunge la șapte modificări, rutina bucătăriei se destabilizează.”

Există o glumă în industrie: la deschiderea unui restaurant nou, unii se gândesc: „Grozav! Mi-am găsit bucătarul personal!” Din păcate, nu e așa. Meniurile sunt create cu grijă de profesioniști, deși asta nu înseamnă că cererile speciale sunt complet neavenite.

Nu ezita să faci cereri simple în restaurante

Deși unii clienți comandă pizza într-un steakhouse, majoritatea vizitatorilor sunt încântați să guste creațiile bucătarului. Este în regulă să studiezi meniul, dar nu reinventa rețetele pe loc.

„Îi încurajăm să exploreze meniul, dar aveți încredere – a fost conceput cu atenție și, cel mai probabil, conține deja ceea ce doriți,” a spus Carulli.

Paradoxal, tocmai clienții politicoși se jenează să ceară lucruri simple. Carulli dorește ca aceștia să înțeleagă că nu au motive de îngrijorare.

„Cereri aparent pretențioase sunt adesea simple de satisfăcut – atâta timp cât cererea e clară și politicos formulată,” a spus el. „Sos separat? Nicio problemă. Fără ceapă? Niciun efort. Salată în loc de cartofi prăjiți? Ne ocupăm.”

Cheia este respectul reciproc. Bucătarul și echipa sunt recunoscători pentru alegerea localului lor și doresc ca vizitatorii să se bucure de experiență. Clienții trebuie să aibă încredere că echipa știe cum să ofere cea mai bună experiență, scrie thetakeout.com.

„Este vorba de comunicare și colaborare,” a concluzionat Carulli. „Cu atenție și respect, vom depune eforturi suplimentare pentru voi. Asta înseamnă ospitalitate.”

Urmărește Clair.ro pe:Clair.ro news

Citește și:

Lasă un comentariu

Clair.ro foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Accept Cookies