Actorul american Mason Thames într-o secvență din noul film live-action „How to Train Your Dragon”, FOTO: Universal Pictures – Dreamworks / AFP
Duelul titanicelor producții cinematografice continuă la box office, unde un nou film pentru toate vârstele preia conducerea, captivând inimile spectatorilor. Filmul care a dominat autoritar box office-ul a fost detronat de un nou lungmetraj, marcând o schimbare captivantă în preferințele cinefililor.
Recentul How to Train Your Dragon, o colaborare reușită a studiourilor Universal și DreamWorks Animation, a avut un debut impresionant, apropiindu-se de pragul de 200 de milioane de dolari în încasări încă din primul weekend. De cealaltă parte, Lilo & Stitch de la Disney a depășit 850 de milioane de dolari la nivel mondial, conducând necontestat topurile timp de patru săptămâni.
Această bătălie pentru box office demonstrează că filmele de familie au succes, chiar dacă vizează segmente similare de public.
How to Train Your Dragon a obținut 114 milioane de dolari din 81 de piețe internaționale, situându-se pe primul loc atât la nivel internațional, cât și în America de Nord, cu încasări de 83 de milioane de dolari, ajungând la un total global de 197,8 milioane de dolari.
Cuprins:
Noul film „How to Train Your Dragon” revine cu un farmec familiar
Regizorul canadian Dean DeBlois a preluat frâiele remake-ului live-action How to Train Your Dragon, cu un buget de 150 de milioane de dolari. Acesta a fost, de asemenea, omul din spatele trilogiei animate care a câștigat 1,6 miliarde de dolari în întreaga lume.
Noul film este plasat din nou în satul viking fictiv Berk, prezentând povestea tânărului Hiccup și prietenia sa cu dragonul Toothless. O continuare este deja planificată pentru 2027.
„Lilo & Stitch” aproape de un miliard de dolari
Îndrăgit de publicul tânăr, Lilo & Stitch continuă să atragă audiențe în cinematografe, strângând 31,1 milioane de dolari din 52 de piețe internaționale în cel de-al patrulea weekend de la debut.
Povestea captivantă a creaturii extraterestre a generat 491 de milioane de dolari internațional și 858 de milioane de dolari la nivel global. Filmul se află pe drumul către atingerea pragului de un miliard de dolari, fiind al doilea ca încasări din 2025, după Minecraft Movie.
Provocările financiare ale „Mission: Impossible”
Un alt participant notabil pe scena box office-ului este Mission: Impossible – The Final Reckoning de la Paramount, care a depășit 500 de milioane de dolari la nivel mondial. Cu toate acestea, filmul întâmpină dificultăți în acoperirea costurilor mari de producție.
Seria de acțiune condusă de Tom Cruise a generat 21 de milioane de dolari din 66 de piețe internaționale recent, totalizând 340,5 milioane de dolari internațional și 506 milioane global.
În ciuda succesului moderat, Paramount, care a investit aproximativ 400 de milioane de dolari, se confruntă cu provocări în atingerea pragului de rentabilitate, având în vedere reținerea unei părți a încasărilor de către operatorii cinematografici.